Tweede plek voor Gijs op de regiokampioenschappen Gelre

Op zondag 3 mei vonden in Wijchen de Gelderse regiokampioenschappen plaats. Namens de club kwamen Pat en Anita Gayet, Sander en Gijs in actie.

Voor Sander begon de dag moeizaam. Hij trof een sterke poule en wist, ondanks een knappe overwinning op de uiteindelijke nummer twee, met slechts één winstpartij helaas niet door te stoten naar de volgende ronde.

Gijs kende een sterkere start van het toernooi. Hij doorliep zijn poule en de daaropvolgende rondes relatief eenvoudig en bereikte overtuigend de finale. Daar begon hij uitstekend en nam al snel een comfortabele 2-0 voorsprong in sets. Het leek erop dat de titel binnen handbereik was, maar zijn tegenstander wist zich knap terug te vechten. De wedstrijd kantelde volledig en Gijs zag zijn voorsprong omslaan in een 2-3 nederlaag. Daarmee eindigde hij uiteindelijk op een verdienstelijke tweede plaats.

Pat en Anita kwamen samen uit in hun eigen klasse, maar speelden daarnaast ook in een hogere klasse. In beide categorieën lieten zij zien goed partij te kunnen bieden en speelden zij een aantal leuke en spannende wedstrijden. Hetzelfde gold voor het dubbelspel.

Het duo Gijs en Sander liet in het dubbelspel mooie potten zien, maar helaas wisten ze de poulefase niet te overleven.

Al met al kan de Smash’23 terugkijken op een sportieve dag met een mooie tweede plek van Gijs.